Pelagia Avramidou


Yunanistan daki her gezimizde aynı Yorgos Kuyumcudis gibi bizi bir an bile yalniz birakmayan, elimiz ayağımız rehberimiz olan dostumuz, arkadaşımız Pelagia Avramidou

Yunustan 'a 2007 'den itibaren Kemençe dinlemek ve horon oynamak için gidiyorum. O zamanlar Selanikte Siyamidis Kostas 'ın işlettiği " Parakath " adlı mekan var. 250 kişilik ..Cuma Ctesi Akşamları doluyor , akşam 22.00'den sabah 06.00 ' ya kadar horon oynuyorsunuz. 

Bilmediğim rum horonlarını orada öğrendim, devamlı benle gelen arkadaşlara öğretiyorum onlarda oynuyorlar. Fakat bazı oyunlari oynamama rağmen, aktarmamda hata olur diye öğretemiyorum. 

Yıllar içinde çok özel ve güzel dans eden, Yunanlılar tarafından bile dansı çok beğenilen Pelagia Avramidou ve eşi benim oynama , öğrenme arzum nedeniyle her ikiside kollarıma girerek bana öğretiyorlar. Hem eğleniyor hem öğreniyorum.Bu böyle devam ediyor..

Daha sonraki yıllarda yani her parakath a gittiğimde aynı şey tekrar oluyor. Yanlız bana değil benle gelen dostlara da öğretiyor, yardim ediyorlar. 

2012 Yılında Pelagia'yi Istanbula.devaet ediyoruz, arkadaşlarıyla geliyor,  hem.horon gecesine katılıp hemde bize bazi horonların püf noktalarını öğretiyor..

Daha sonraki yıllarda onun köyündeki oteller kalarak yaz horonlarımıza her köyde devam ediyoruz. Bizi rehberimiz gibi her an bizlerle oluyor.. Horon Evi adına kendisine saygı, sevgiyle.cok teşekkür ediyoruz. Birçok dostumuz var, Pelagia Avramidou onlardan bir tanesi..

Kendim ve Horon Evi Adina cok, cok tesekkurler.
Nice Sağlıklı ve Mutlu nice yıllar diliyorum 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Canan Akkaya