Horonda Tavırların Dili: Maçka Koreografisi ile Kültürel Hafıza

Horonda Tavırların Dili: Maçka Koreografisi ile Kültürel Hafıza Horon, sadece bir dans değil; bir tavır, bir ruh, bir hafıza biçimidir. Bu yazıda, Horonevi çatısı altında Aclan Sezer Genç’in önderliğinde oluşturulan Maçka Koreografisi’ni inceliyoruz. Videoda yer alan Temel Ziya Büyükyılmaz, Temel (Kara) Genç ve Nihat Genç’in figürleri, Soldoylu Öğretmen Süleyman Genç’e ait olsa da her biri kendi içsel coşkusunu dışa vuruyor. Aşağı alma figürü, horonun nirvanasıdır—yalnızca ayak değil, ruh yere vurur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Omuzda Karadeniz

Prof. Nihal Nurhan Yentürk

TULUMLA HASBİHÂL