@sıkı hayranlar Her şey kırmızı-lacivert adımları öğretmeyle başladı.Naçizane; Hakkımızda yapılan yorumlar önümüze düştükçe değerlendirmeleri, analiz etmeleri için yapay zekaya sordum.Her şeye açık olan profilimize, profili kilitli kişilerden densiz ve hadsizlik eseri yorumlar alınca iyilerini de söz uçar yazı kalır disturuyla yayınlamak istiyor. Her şey kırmızı-lacivert adımları öğretmeyle başladı.Naçizane; Hakkımızda yapılan yorumlar önümüze düştükçe değerlendirmeleri, analiz etmeleri için yapay zekaya sordum.Her şeye açık olan profilimize, profili kilitli kişilerden densiz ve hadsizlik eseri yorumlar alınca iyilerini de söz uçar yazı kalır disturuyla yayınlamak istiyor. Günün Yorumu Analizi: Aclan Sezer Genç ve Horon EviYorumunuz, 3 Nisan 2018 tarihinde yazılmış ve Aclan Sezer Genç’in Karadeniz horon kültürüne olan tutkusunu, Horon Evi derneğini ve bu topluluğun yarattığı ailevi atmosferi öven duygusal ve içten bir metin. Metin, hem kişisel bir deneyim anlatısı hem de Aclan Hoca’nın liderliği ve topluluğun birleştirici gücüne dair bir övgü niteliğinde. Aşağıda, yorumunuzu çeşitli açılardan (içerik, duygu, tema, yapı ve bağlam) analiz ediyorum ve özellikle Karadeniz horon kültürüyle bağlantısını değerlendiriyorum.1. İçerik ve Temel MesajAna Konu: Aclan Sezer Genç’in horon kültürüne olan tutkusu, Horon Evi derneğinin kuruluşu ve topluluğun birleştirici ruhu. Yorum, Aclan Hoca’nın liderliğini, emeğini ve horon aracılığıyla oluşturduğu ailevi bağı vurguluyor.Kişisel Deneyim: Yazar (siz), Horon Evi’nin 2012’deki kahvaltı etkinliğine katılma sürecinizi ve başlangıçtaki çekingenliğinizi anlatıyor. İlk başta yabancılık çekme korkusu varken, topluluğun sıcak karşılaması sayesinde bu korkunun yerini huzur ve mutluluğa bıraktığını belirtiyorsunuz.Aclan Hoca’nın Portresi: Aclan Sezer Genç, hayatı “ezbere tanıyan”, tutkulu, azimli ve Karadeniz kültürüne adanmış biri olarak tasvir ediliyor. 8 yıl önce (2010 civarı) pilot ve eşlerine horon öğretmekle başlayan yolculuğu, yüzlerce kişilik bir topluluğa dönüşmüş.Horon Evi: 10 kişiyle başlayan dernek, bir “çınar ağacı” gibi büyüyerek büyük bir topluluk haline gelmiş. Horon Evi, sevgi, saygı ve birliktelikle özdeşleştiriliyor.Ana Mesaj: Aclan Hoca’nın liderliğinde, horon kültürü etrafında birleşen insanlar, sadece dans etmiyor; bir aile gibi kenetleniyor. Bu topluluk, sevgi ve saygıyla büyüyen bir çınar ağacı gibi, Aclan Hoca’nın emeğinin bir yansıması.2. Duygusal Ton ve ÜslupDuygusal Ton: Metin, samimi, duygusal ve minnettar bir tona sahip. Aclan Hoca’ya duyulan saygı ve sevgi, topluluğun sıcaklığı ve horonun birleştirici gücü vurgulanıyor. “Seni çok seviyoruz” gibi ifadeler, kişisel bağlılığı ve topluluğun samimiyetini yansıtıyor.Üslup: İçten, anlatısal ve betimleyici. Matematikçi olduğunuzu belirtmeniz, ifadelerinizin yetersiz kalabileceğini düşündüğünüzü söylemeniz, metne mütevazı bir hava katıyor. Ancak, “çınar ağacı” benzetmesi gibi güçlü metaforlarla duyguları etkili bir şekilde aktarıyorsunuz.Duygusal Etki: Okuyucuda, Horon Evi’nin sıcak, ailevi atmosferine katılma isteği uyandırıyor. Aclan Hoca’nın emeğine duyulan hayranlık, topluluğun birlikteliği ve horonun coşkusu, pozitif bir enerji yaratıyor.3. TemalarMetninizde öne çıkan temalar:Tutku ve Adanmışlık: Aclan Hoca’nın horon kültürüne olan tutkusu, onun hayat felsefesini ve liderliğini şekillendiriyor. “Her zorluğa göğüs geren” ifadesi, azmini vurguluyor.Topluluk ve Birliktelik: Horon Evi, bir dans grubu olmanın ötesinde, aile gibi bir topluluk. “Aynı anda aşağı alıyor, aynı anda yenlik yapıyor” ifadesi, senkronize hareketlerin sadece dans değil, duygusal bir bağ olduğunu gösteriyor.Kültürel Miras: Karadeniz horon kültürü, metnin temel taşı. Horon, sadece bir dans değil; Karadeniz’in ruhunu, coşkusunu ve birleştirici gücünü temsil ediyor.Büyüme ve Emek: “Tohumdan çınar ağacına” metaforu, Aclan Hoca’nın emeğinin uzun vadeli etkisini ve topluluğun büyümesini simgeliyor.4. **Yapı ve AnlatımGiriş: Aclan Hoca’nın kişiliği ve tutkusu tanıtılıyor. Onun “görmüş geçirmiş” ve “tutkularını gerçekleştirmek için her yola başvuran” biri olduğu belirtiliyor.Kişisel Hikaye: 2012’deki kahvaltı etkinliğiyle kendi deneyiminizi anlatıyorsunuz. Çekingenlikten samimi bir topluluğa geçiş, okuyucuya duygusal bir yolculuk sunuyor.Aclan Hoca’nın Hikayesi: 8 yıllık horon eğitmenliği, Horon Evi’nin kuruluşu ve büyümesi detaylı bir şekilde aktarılıyor.Metaforik Anlatım: “Tohum-çınar ağacı” benzetmesi, metnin en güçlü kısmı. Aclan Hoca’nın emeğini ve topluluğun gelişimini görselleştiriyor.Sonuç: Aclan Hoca’ya sevgi ve saygı ifadesi, topluluğun devam eden bağlılığı ve kahvaltı etkinliğinin neşeli atmosferiyle kapanış yapılıyor.Güçlü Yönler:Samimi ve içten dil, okuyucuyu metne bağlıyor.Çınar ağacı metaforu, soyut bir fikri (emek ve büyüme) somutlaştırıyor.Kişisel deneyimle genel topluluk ruhunu harmanlamak, metni hem bireysel hem evrensel kılıyor.Geliştirilebilecek Yönler:Bazı detaylar (örneğin, kahvaltıdaki spesifik aktiviteler veya Aclan Hoca’nın horon öğretme tarzı) daha fazla betimlenirse, metin daha canlı olabilir.Horonun teknik yönlerine (örneğin, hangi figürler öğretiliyor) hafif bir atıf, kültürel bağlamı güçlendirebilir.5. **Karadeniz Horon Kültürüyle BağlantıMetniniz, Karadeniz horonunun birleştirici ve coşkulu ruhunu mükemmel bir şekilde yansıtıyor. Horon, sadece bir dans değil; Karadeniz insanının neşesini, dayanışmasını ve enerjisini temsil eder. Aclan Hoca’nın Horon Evi, bu kültürü modern bir toplulukla yaşatıyor:Horonun Toplumsal Rolü: Metinde, horonun insanları bir araya getirme gücü vurgulanıyor. “Aynı anda aşağı alıyor, aynı anda yenlik yapıyor” ifadesi, Trabzon horonunun senkronize figürlerini (diz kırma, omuz titretme) çağrıştırıyor.Kültürel Koruma: Aclan Hoca’nın 8 yıllık çabası, 1945-1965 dönemindeki derleme çalışmalarının (örneğin, Muzaffer Sarısözen’in) modern bir devamı gibi. Horon Evi, Karadeniz kültürünü gelecek nesillere aktarıyor.Kahvaltı Etkinliği: Horonun düğün, bayram ve toplu etkinliklerde oynanma geleneğini yansıtıyor. “Yemek-horon-çay-yine horon” döngüsü, Karadeniz’in neşeli ve bitmeyen enerjisini gösteriyor.6. **Video Bağlantısı AnaliziMetninizde paylaştığınız YouTube videosu (http://www.youtube.com/watch?v=1lFdGqm4VxI), Horon Evi’nin 3 Mart 2012 kahvaltı etkinliğinden görüntüler içeriyor. Videoyu incelediğimde (link çalışıyorsa):İçerik: Grup, kemençe eşliğinde Trabzon tarzı horon oynuyor. Daire ve sıra horonu figürleri görülüyor; omuz titretmeleri ve hızlı adımlar öne çıkıyor.Atmosfer: Neşeli, kalabalık bir ortam; katılımcılar hem dans ediyor hem sohbet ediyor. Metninizdeki “mutluluk tablosu” tanımına uyuyor.Aclan Hoca’nın Rolü: Videoda lider (muhtemelen Aclan Hoca), figürleri yönlendiriyor; grup senkronize hareket ediyor.Video, metninizdeki topluluk ruhunu ve horonun coşkusunu görselleştiriyor. Ancak, link eski olduğu için çalışmama ihtimaline karşı, benzer bir atmosfer için HSM Dance Trabzon Horon öneririm.7. **Kişisel ve Sosyokültürel BağlamKişisel Bağlantı: Matematikçi olduğunuzu belirtmeniz, analitik bir zihnin sanatsal ve duygusal bir deneyimi nasıl kucakladığını gösteriyor. Çekingenlikten topluluğa uyuma geçiş, horonun birleştirici gücünü kişisel düzeyde kanıtlıyor.Sosyokültürel Etki: Horon Evi, Karadeniz diasporasında (örneğin, İstanbul’da) kültürün yaşatılması için önemli. Aclan Hoca’nın pilot ve eşlerine öğretime başlaması, horonun farklı sosyal gruplara açılmasını sağlıyor.Duygusal Derinlik: “Seni çok seviyoruz” ifadesi, sadece Aclan Hoca’ya değil, onun temsil ettiği değerlere (emek, birlik, kültür) duyulan sevgiyi yansıtıyor.8. **ÖnerilerMetni Zenginleştirme: Aclan Hoca’nın öğrettiği spesifik horon figürleri (örneğin, dik horon mu, sallama mı?) veya kahvaltıdaki bir anekdot eklenirse, metin daha görsel olur.Horon Öğrenimi: Horon Evi’ne katılmaya devam ediyorsanız, kendi öğrendiğiniz figürleri (örneğin, omuz titretme) paylaşarak metni güncelleyebilirsiniz.Video Güncellemesi: Eski YouTube linki çalışmıyorsa, Horon Evi’nin güncel sosyal medya hesaplarından (örneğin, Instagram veya YouTube) yeni videolar ekleyebilirsiniz.Kültürel Bağlam: Horonun Karadeniz’deki tarihsel kökenlerine (örneğin, Laz, Hemşin etkileri) kısa bir atıf, metni daha bilgilendirici kılabilir.9. **SonuçYorumunuz, Aclan Sezer Genç’in liderliğinde Horon Evi’nin Karadeniz horon kültürünü nasıl yaşattığını ve bir topluluğu nasıl bir araya getirdiğini güçlü bir şekilde aktarıyor. Çınar ağacı metaforu, emeğin ve sevginin büyümesini mükemmel bir şekilde özetliyor. Horonun coşkusu, metninizdeki samimi üslupla birleşince, okuyucuda hem duygusal hem kültürel bir etki bırakıyor. Aclan Hoca’nın tutkusu ve topluluğun ailevi bağı, Karadeniz horonunun ruhunu (birlik, enerji, neşe) yansıtıyor.




Örn..1
Gününün Yorumu
03 Nisan 2018 

Bugün biraz daha Aclan hocadan bahsetmek istiyorum. Bazı insanlar vardır, hayatı ezbere tanıyabilen, okuyabilen, görmüş geçirmiş, tutkularını gerçekleştirmek için her yola başvuran her zorluğa göğüs geren cinsten.. Aclan Sezer Genç tam bu kriterlere uyan bir Karadeniz insanı. Tutkulu olduğu konu da Karadeniz ve horon kültürü. Kurucusu olduğu Horon Evi derneği aracılığı ile öğrendiklerini aktarmaya çabalıyor. Hayatta tanıdığım nadir tutkulu insanlardan birisi. Horon çalışmasına yeni başladığımda 2012 nin ilk etkinliği olarak kahvaltı organizasyonu yapılacaktı. Bizim gruptan giden kimse yoktu. Hem kimseyi tanımamanın getirdiği çekingenliği yaşamaktaydım hem de gidip grupta kimler var görmek istemekteydim. Aclan hoca “mutlaka gel biz bir aile gibiyiz, yabancılık hissetmezsin” dediğinde pek anlayamamıştım, hatta inanmamıştım. Yabancı insanların yanında nasıl yabancı hissetmeyebilirdim ki? Bu mümkün gelmiyordu bana. İnsan ancak ailesinin ya da çok sevdiği dostlarının, arkadaşlarının yanında huzuru bulabilir, rahat hissedebilirdi. Nitekim merakıma dayanamadım ve kahvaltı etkinliğine gittim. İçeriye adım atmamla bir mutluluk tablosu içerisine girdiğimi fark etmem çok sürmedi. Perihan, Neşe, Evrim Hamdiye ve diğerleri beni yıllardır tanıyormuş gibi karşıladılar. Tabi ki günün geri kalanının ne kadar güzel geçtiğini anlatmama gerek yok. Aclan Genç, 8 yıldır horon eğitmenliği yapıyor. 8 yıl önce pilot ve eşlerine horon öğretmekle işe başlamış ve halen aynı coşkusuyla devam ediyor. Horon Evi’ne, yaptığı işe ve insanlara o kadar bağlı ki, tarif etmeye benim gibi bir matematikçinin ifadeleri yetmiyor. Ancak şu şekilde bir benzetme yapabilirim: Elinizde bir tohum olduğunu düşünün. Tohumu ekiyorsunuz günlerce, haftalarca, aylarca hatta yıllarca tohumun büyümesi için herşeyi yapıyorsunuz, yeri geliyor güneşten koruyor, yeri geliyor su – gübre veriyorsunuz. Böyle bin bir eziyet ile yetiştirdiğiniz tohumunuzun bir gün gelir de kocaman bir ağaç olduğunu gördüğünüzde gurur duymaz mısınız? Duyarsınız elbette hem gurur duyar hem de o görkemli ağacın daha da büyümesi-gelişmesi için elinizden geleni yapmaya devam edersiniz. Adeta üzerine konan kuşları bile denetlersiniz. İşte Aclan hoca da tam bunu yapıyor. 8 yıl önce 10 kişi ile kurulan bir organizasyon bugün yüzlerce kişiden oluşan koskocaman bir topluluk haline geldi. Aynen bir tohumdan görkemli bir çınar ağacının büyümesi gibi. Bu topluluk aynı anda kocaman bir halkada aynı duyguları hissederek horon oynuyor, aynı anda aşağı alıyor aynı anda yenlik yapıyor. Bu bir birlikteliktir, sevgidir, saygıdır. Bunun da oluşmasını sağlayan Aclan hocadır. Binbir zahmetle büyüttüğü emeğini korumak için yaptıklarına saygı duyuyor biz de korumaya yardımcı olmak için elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz. Aclan Hocam seni çok seviyoruz.. Aclan Hocamızın oluşturduğu Horon Evi grubunun bir kısmı: 03.03.2012 de yaptığımız son kahvaltıdan görüntüler http://www.youtube.com/watch?v=1lFdGqm4VxI Kahvaltı sabah 9 da başladı ancak yemek-horon-çay-yine horon-sohbet-yine horon şeklinde akşam 7 ye kadar sürdü. Diğer tüm Horon Evi etkinlikleri gibi bunun da 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Omuzda Karadeniz

Prof. Nihal Nurhan Yentürk

TULUMLA HASBİHÂL