Bu blogdaki popüler yayınlar
Omuzda Karadeniz
Yazan:
Aclan Sezer Genç
-
Omuzda Karadeniz Horona ilk bakan biri için her şey ayaklarda gibi görünür: çabuk adımlar, ritmik vuruşlar, yere sağlam basan figürler... Ama aslında ruhun taşındığı yer omuzlardır. Çünkü melodinin coşkusuna kendini bırakan horoncu, "aşağı alma" noktasına—yani o içsel kopuşun zirvesine—geldiğinde, sadece adımları değil duygularını da dansa katar. Ve işte tam orada, Karadeniz’in dalgaları gibi geniş geniş salınan omuzlar devreye girer. O an, bedenden dışa taşan içsellik olur. Coşku, omuzlardan akar, karşı tarafa ulaşır; izleyen sadece bir dans değil, bir hissiyatla karşılaşır. Sanki Karadeniz o omuzlarda bir anlığına kıyıya vurur, sonra yeniden çekilir. “Omuzda Karadeniz”, işte bu hissin çizgisel ifadesi… Ayakta ritim, bedende ahenk, omuzda ise duygunun kendisi vardır.
Prof. Nihal Nurhan Yentürk
Yazan:
Aclan Sezer Genç
-
Çok emeği geçenler, özel teşekkürü hak edenler - 2 Prof. Nihal Nurhan Yentürk Profesyonel kariyerinden hiç bahsetmeden öğrencilik yıllarındaki folklorcu kimliğiyle katıldı aramıza. Aramızda hiç ünvan kullandırmadı. Haber vermeden kullandığımız da tatlı uyarılar aldık. Sevgili hocam ile uygulayış, işleyiş anlamında fikir ayrılıklarımız oldu tabi ki anlaşarak horon içinde 'Bir' olduk. Horon Evinin de yaşadığı saatlerden sonra yardım ve destek vermek için " Bu yaptıklarınız AB 'den Proje anlamında destek görebilir" dedi. İşleyişi , uygulayışı, Yunanistan'ı, neyin nasıl ne şekilde olduğunu bana sorarak öğrenmeye çalıştı. Horonu, Horonun iki yakasını, horon eğlencesini ben biliyordum, AB'ye nasıl Proje yapılmasını ise 'Proje Nasıl yapılır' Kitabını yazan en yetkili olarak o biliyordu. Hocam Bilgi Üniversitesin de STK'lara destek veren "Kuluçka"olarak adlandırılan merkezin başında ki en yetkili İktisatçı Hocamızdı. Farklı günlerde uzun sü...
Yorumlar
Yorum Gönder
Yorumlarınızla katkı sağladığınız için teşekkürler..